http://www.tricider.com/admin/3JR9CB1xked/CjVTIhkds7L
Diseñado y publicado por la Coordinadoa Bilingüe Josefina Martín para información de la comunidad educativa de IES Benalmádena.
viernes, 23 de octubre de 2015
viernes, 16 de octubre de 2015
Nuestro proyecto europeo eTwinning Being a European Teenager: BET! Ganador del Sello de Calidad Nacional
Estamos de enhorabuena, presentamos la noticia que ha recibido la dirección de nuestro centro con el reconocimiento al trabajo realizado por dos grupos de alumnos y alumnas durante el pasado curso en el proyecto europeo de colaboración escolar eTwinning titulado Being a European Teenager: BET! Durante el curso pasado trabajaron en multitud de actividades con socios de otros países europeos lo que les ha hecho merecedores del Sello de Calidad Nacional eTwinning.
Proximamente llevaremos a cabo la ceremonia de entrega de diplomas a los 65 alumnos participantes.
Desde el Servicio Nacional de Apoyo eTwinning, del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, nos complace informarle que el proyecto eTwinning: Being a European teenager:BET!, coordinado por Josefa Martín Gaspar, docente del centro que usted dirige, ha recibido el Sello de Calidad Nacional eTwinning.
El Sello de Calidad Nacional eTwinning supone un reconocimiento al trabajo realizado por alumnos y docentes al diseñar y realizar el proyecto, tras ser valorado por un equipo evaluador. Haber obtenido este Sello certifica que el proyecto ha cumplido con criterios que se establecen a nivel europeo, como son la innovación pedagógica, la integración del proyecto en el plan de estudios, la comunicación e interacción entre los socios, la colaboración entre los centros escolares asociados, el uso adecuado de la tecnología, los resultados e impacto del proyecto, así como una buena documentación del mismo.
La obtención del Sello también permite la participación del proyecto en la próxima convocatoria de Premios Nacionales eTwinning y abre la puerta a la futura concesión del Sello de Calidad Europeo.
Desde el Escritorio personal eTwinning del docente se puede descargar un documento en formato PDF que acredita la concesión de este Sello y, si usted lo estima conveniente, puede darlo a conocer a través de los tablones y otros medios de comunicación del centro escolar. De igual manera, se puede descargar en el mismo formato un documento para entregar individualmente a cada alumno, en el que se le reconoce como participante del proyecto.
Cualquier duda o consulta que tenga sobre este mensaje, no dude en ponerse en contacto con nosotros a través de correo electrónico o del teléfono que aparece abajo en la firma.
Felicitamos a Josefa Martín Gaspar y al resto de implicados por el éxito conseguido, que esperamos redunde en beneficio de todo el centro educativo y animamos al centro a continuar en esta línea de trabajo.
Muchas gracias por su colaboración.
Un saludo,
Carlos Medina,
Coordinador Servicio Nacional de Apoyo eTwinning
c/Torrelaguna, 58
martes, 29 de septiembre de 2015
Los beneficios de un cerebro bilingüe por Mía Nacamulli
En el video en inglés que enlazo en esta entrada de blog comprendemos las tres formas de desarrollar un cerebro bilingüe y cómo aprender otros idiomas distintos al materno a cualquier edad nos mantiene el cerebro sano y en forma. Es en inglés! ¡No te lo pierdas, es interesantísimo y fácil de entender!
TED-ed material
jueves, 24 de septiembre de 2015
martes, 22 de septiembre de 2015
Video: Comparatives and superlatives in English
2nd ESO A-B have learnt about comparatives and superlatives during the English lesson today. Now you can watch the following video at home.
jueves, 10 de septiembre de 2015
Maths Keywords
Leer y comprender las matemáticas es muy importante, la lectura comprensiva es, por tanto parte esencial del aprendizaje de las matemáticas. Incluyo aquí dos imágenes que recogen las palabras clave en inglés para las operaciones simples matemáticas y unos consejillos para que los problemas matemáticos sean pan comido!
jueves, 2 de julio de 2015
Students answers to project evaluation
Being a European teenager:BET!
1. What did you like best of this project?
Question | Count |
---|---|
Meeting students from other countries | 47 |
Using ICT to practice different tools | 16 |
Collaborating in international groups of students | 27 |
Practising English in funny activities | 33 |
Becoming part of an European project | 33 |
Meeting students from other countries | 47 | 62.7% |
Using ICT to practice different tools | 16 | 21.3% |
Collaborating in international groups of students | 27 | 36% |
Practising English in funny activities | 33 | 44% |
Becoming part of an European project | 33 | 44% |
2. Which activity did you work or engage most?
Question | Count |
---|---|
Celebrating European day of Languages | 17 |
Personal guessing game: Voki | 16 |
Logo design contest | 17 |
Cities, cities, cities | 27 |
Christmas is coming to town! | 11 |
Teens and numbers | 29 |
You've got rights: wordle it! | 8 |
Skype videoconferences | 24 |
eTwinning 10th birthday celebration | 17 |
Otro | 3 |
Celebrating European day of Languages | 17 | 23.9% |
Personal guessing game: Voki | 16 | 22.5% |
Logo design contest | 17 | 23.9% |
Cities, cities, cities | 27 | 38% |
Christmas is coming to town! | 11 | 15.5% |
Teens and numbers | 29 | 40.8% |
You've got rights: wordle it! | 8 | 11.3% |
Skype videoconferences | 24 | 33.8% |
eTwinning 10th birthday celebration | 17 | 23.9% |
Otro | 3 | 4.2% |
3. What kind of skill do you think you have improved?
Question | Count |
---|---|
Writing skills in English | 32 |
Oral skills in English | 27 |
Learning to learn on your own | 12 |
Responsibility towards your task | 11 |
Social skills | 13 |
Team working | 28 |
Creativity | 19 |
ICT skills | 26 |
Otro | 1 |
Writing skills in English | 32 | 45.7% |
Oral skills in English | 27 | 38.6% |
Learning to learn on your own | 12 | 17.1% |
Responsibility towards your task | 11 | 15.7% |
Social skills | 13 | 18.6% |
Team working | 28 | 40% |
Creativity | 19 | 27.1% |
ICT skills | 26 | 37.1% |
Otro | 1 | 1.4% |
4. Would like to go on collaborating in an eTwinning project next year?
Yes, I'd love it | 52 |
No, I don't | 3 |
Maybe, I'm not sure | 14 |
Yes, I'd love it | 52 | 75.4% |
No, I don't | 3 | 4.3% |
Maybe, I'm not sure | 14 | 20.3% |
5. Suggest topics which you would like to work in a future project.
Video games Animals
Films , sports
Sport, food , shopping
Sports
The sport
about sports about ICT
I would like to spaek music. I would like to meet you with my class!
I would like to work about shopping.
music dance singing
art
create an e-magazine
ABOUT MUSIC ABOUT ICT PROGRAMING ABOUT SPORTS
video games animals experience to be astronaut
the use of mobile phone , subject at school in other countries
Do more video conferences.
We could of started earlier so we could do a halloween activity.
sports
TEACHER!!!!!!!!!!!!!
my suggestion is to travel to a new country
I think that we can do most oral activities with others countries.
I would like to meet the students with who chat on etwinning !!!
I would like to work a topic on Sports, cinema, television
A proyect in what you have to make videocomfarence
Travel to other countries and get to know our partners.
I would like to work a topic on video games or on the environnement. It would be nice to meet our partner in the real life.
CRIME AND MURDERS
Created a magasin with out explicated our hobbies,our memories,our tastes,...
Make a comic book about the stereotype, talk about art and music and I would like meet the Europeen teenager.
THE SPORT,ESPECIALLY BASKETBALL.
mayby of famous people of now
Pets
Make a magazine about what we are interested in and what we like the best, meet our partners, create a music video...
what's sport do you practice
Music
tasks that are more challenging
more videoconferences.
talk about fishs .
veterinary
I would like to work about clothes
We will work in a new european project for different countries.
We can make a padlet about deportists people.
THE SPORT,ESPECIALLY FOOTBAL AND MUSIC
I want to meet you
-I would like to work about different music -I woud like to work about our technologic evolution -I would like to work about some profession that we would like to do.
I would like meet the people English.
sport , shopping
Sport,magazine,interview
compare tv programmes
I would like to work about sport.
we talke about our sports or activities we practice.
I would like meet childrens English .
A better internet connection. About the school of the other countries.
music art and dancing
si hablar en español caca y jugar a la play station
A padlet about sports.
6. What did you find most interesting in the project?
Question | Count |
---|---|
to communicate in English with your partners on Skype. | 43 |
to send emails to your partners on the Twinspace | 22 |
to send comments about your partners' work. | 14 |
to read your partners' messages or comments | 15 |
to learn about your partners' country and culture | 19 |
to be able to go on the Twinspace from home | 9 |
to communicate in English with your partners on Skype. | 43 | 60.6% |
to send emails to your partners on the Twinspace | 22 | 31% |
to send comments about your partners' work. | 14 | 19.7% |
to read your partners' messages or comments | 15 | 21.1% |
to learn about your partners' country and culture | 19 | 26.8% |
to be able to go on the Twinspace from home | 9 | 12.7% |
Número de respuestas diarias
Suscribirse a:
Entradas (Atom)