miércoles, 22 de junio de 2016

eTwinning project "Places and their Stories" end of year activities.

Class 1º ESO C-D students have been working all year round in a online collaborative project together with students from three different countries: Recep Birzin Örzen Ortaokoulu in Adana, Turkey, Siegerland Grundschule in Berlin, Germany andTendring Technology College in Frinton on Sea, England. 

Students have collaborated in multiple activities using a varied selection of online tools to create presentations about what they have learnt from these places far away and still so near thanks to technology.

The final product was creating a unique and surprising Alladin story flying over places and stories from all four cities taking part in it.

Powered by emaze


We all want to thank the colleague founder teachers Ms Christiane Meisenburg and Ms Valentina Burley and also the teacher partner Ms Atike Candan Yilmaz for all their sharing and caring, everything students have learnt about their countries and, most of all, good collaboration and hard work we had the opportunity to share with them.

As a final activity we sang a song all together to say goodbye to our partners.

Don't forget to go on learning and practising all the English you can, remember you can follow my Google + posts for tips and interesting English "matters" and all the material linked in this blog!

I  wish you all a really happy summer, 
Your English teacher, Josefina

sábado, 9 de abril de 2016

eTwinning project Girls in ICT: participan en la acividad "Gender equality quiz"

Dos gupos de alumnas de 1º y de 3º de ESO participan en el proyecto eTwinning multinacional Girls in ICT. 

Una vez en semana trabajan online en actividades propuestas en este proyecto que promociona las opciones de las mujeres en el mundo de la informática, las ciencias y la tecnología a la vez que les permite tomar conciencia de la importancia de que las mujeres tomen relevancia en todos los campos del saber.

El quiz "Gender equality" les hace cuestionarse a través de preguntas sobre la situación de desigualdad que aún hoy subyace en muchas situaciones de la vida diaria de las mujeres.


jueves, 7 de abril de 2016

Shakesperare 400 activities

It is nearly 400 years since the most known English playwriter, William Shakespeare,  took his last breath. 

At IES Benalmádena we want to mark the 400th anniversary of Shakespeare's death by letting our students know a little about his life, work and legacy. 

We have started by programming a series of videos which show where he was born, lived and went to school, about his family life, his plays, comedies and tragedies and how he used vocabulary too. 

We are proud to invite parents, students and teachers to attend every April Thursday to these short bits into Shakespearean world.

Public Domain- Wikipedia

lunes, 28 de marzo de 2016

The half-an-hour synchronous collaborative news article experience

Nueva actividad llevada a cabo en el proyecto eTwinning What's up? De nuevo las profesoras fundadoras de este proyecto se han superado con el reto de llevar a cabo dos actividades de manera sincrónica y además no tenemos mucho tiempo en el que coincidamos en clase juntos los estudiantes de Jean Moulen Collègè y de IES Benalmádena así que la actividad tenía que ser clara, y la división en dos grupos tambén. La mitad de los alumnos de 2º A-B bilingüe tenían el reto de:

1. Acordar con compañeros franceses título del artítulo
2. Hacer una pequeña investigación
3. Escribir colaborativamente un pequeño artículo sobre una linea temática establecida en los documentos por las profesoras. Joelle Hoel creó los documentos compartidos y en una videoconferencia acordamos las lineas temáticas de cada documento.

Mientras tanto, la otra mitad de nuestros grupos estaban en otro aula en videoconferencia mysteriosa. Ambos grupos tenían que descubrir qué país habían elegido ser en esta ocasión. Tuvieron que usar Google maps e internet para intentar descubrir ese lugar. Practican inglés en contexto, se ven obligados a ser independientes para crear preguntas del tipo yes/no. Además ponen en práctica distintos roles en el equipo: speakers, answerers, geographers, etc

Ahora estamos en la fase de evaluación de la actividad para mejorarla para la próxima vez.



miércoles, 16 de marzo de 2016

Videoconferencia con Rumanía y Serbia en el Proyecto Girls in ICT

El proyecto eTwinning Girls in ICT en el que participan dos grupos de alumnas de distintos cursos de nuestro centro tuvo ayer su primer encuentro con otras estudiantes de centros de Serbia y de Rumanía. Descubrieron que sus compañeras estudian tres idiomas, inglés y ruso entre ellos. También que suelen salir los sábados con sus amigas pero que algunos sábados van a sus centros escolares a trabajar y a estudiar.